Haaruitval na zwangerschap

Haaruitval na zwangerschap

Voor ik zwanger werd, had ik lang en vol haar. Toegegeven, ik kleurde mijn haar af en toe, maar mijn haar was alles behalve beschadigd.

Toen werd ik zwanger. Sinds de zwangerschap werd mijn haar voller, dikker en glanzender. Ik was super tevreden en moest mijn haren nauwelijks föhnen of in model brengen.
Wellicht één van de vele voordelen van het zwanger zijn.

Je lichaam maakt zoveel hormonen aan en daarnaast nam ik ook nog dagelijks foliumzuur en zwangerschap vitaminen.
En toen werd Kaan geboren...
De gelukkigste dag van mijn leven.

Iedereen waarschuwde me voor haaruitval, maar ik had nergens last van. Tot week 2.
Bij het minste kammen zat mijn kam vol haren. Elke ochtend de kussensloop proper maken. Mijn kleren... Alles.
Ik ging naar de kapper, deed een keratine kuur. Gebruikte haarmaskers en vitamine supplementen. Niets hielp.
Uiteraard wordt de haaruitval na veel maanden minder, maar toch zag ik nauwelijks verschil.


Ongeveer 1,5 maanden geleden begon ik dan op aanraden met de rapid restore shampoo van L'Oréal Elseve. Dream Long. De shampoo in combinatie met de conditioner van L'Oréal is echt zalig.
Ze bevatten beide keratine maar anders dan de haarmaskers moet je dit niet laten inwerken.

Handig wanneer je een baby in huis hebt die alle aandacht nodig heeft. De geur van de shampoo is heerlijk.

Ik gebruik deze samen met de rapid restore conditioner, ideaal dus als je als mama snel in en uit de douche moet omdat je baby is aan 't wachten.

De producten ruiken heerlijk en mijn haar is voller, zachter en doorkambaar. Ik heb ook minder haarverlies. Het verschil is echt duidelijk merkbaar.
Voordien was mijn haar dun en dof en nu glanst het weer.
Echt een aanrader voor nieuwe mama's die dezelfde problemen ervaren of voor iedereen met beschadigd haar.

De prijs is eerlijk gezegd ook niet te duur. Voor een keratine behandeling betaal je al snel 50 euro maar deze producten kosten gemiddeld 3 euro.
Zelf gebruik ik nu de shampoo en conditioner, maar er zijn ook nog andere producten in hun gamma die het proberen waard zijn.

Je hoeft ze trouwens ook niet in de kapper te kopen want je vindt ze bij Kruidvat, Etos of de supermarkt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De eerste 40 dagen als moeder.

Borstvoeding: melkproductie verhogen

Brief aan mijn kind: 2,5 jaar Kaan , opnieuw een mijlpaal