Reizen met een baby (deel 2)

Reizen met een baby (deel 2)

In de vorige blog kon je lezen hoe de reis met de buggy verliep.
Hier lees je meer over de vlucht en andere reisdetails.


Op 9 maart gingen we met het vliegtuig naar Turkije. Kaan zijn eerste vliegreis. Zelf geef ik borstvoeding. Wanneer je borstvoeding geeft, raad ik aan om je kindje zoveel mogelijk aan te leggen.
Normaal gezien drinkt Kaan ongeveer elke 3-4 uur. Wil ik hem vaker voeden, dan geeft hij melk terug. Dus dat wou ik vermijden. In de luchthaven probeerden we dan ook zoveel mogelijk te wandelen om Kaan in slaap te houden. Op die manier konden we het voeden uitstellen.

Op de eerste vlucht maakte ik alles klaar om Kaan melk te geven. Mama's die een flesje geven (al dan niet gekolfde melk) vragen best bij het instappen van het vliegtuig al om dit op tijd op te warmen.
Het beste moment om je kindje drinken te geven is namelijk tijdens het opstijgen en dalen. Dit om de druk in de oren te verzachten.
In mijn geval was het 'simpeler'. Kaan bleef even bij Deniz terwijl ik mij gereed maakte om borstvoeding te geven. Simpeler kan niet. Tetradoek bij de hand en klaar.


Tijdens de eerste vlucht dronk Kaan meteen, waardoor hij bijgevolg te vroeg gedaan was met drinken. Taxieën duurt namelijk redelijk lang alvorens je echt opstijgt... 🙄
Gelukkig was het tutje de redding voor de oorpijn.
Kaan zelf deed 't prima. Veel slapen, en tutten. Op de wakkere momenten dronk hij steeds melk. In ons geval, 4 keer op een vlucht van 3,5 uur.
Dit is echter heel normaal, gezien de droge lucht in 't vliegtuig. Als je flesjes geeft, moet je dus ook zorgen dat je voldoende mee brengt.

De volgende vlucht was er eentje van 1 uur. Opnieuw drinken bij het opstijgen. Deze keer waren we op tijd gestart, zodat hij nog aan het drinken was tijdens het' oorsuizen'
Het plan was om hem opnieuw drinken te geven bij het landen, maar Kaan die dacht er duidelijk anders over.
In de plaats daarvan sliep hij liever door. En mama, die sliep min of meer mee.

De terugvlucht was min of meer hetzelfde. Met dat verschil dat ik de draagzak gebruikte in plaats van de buggy.
Het voordeel was dat ik mijn handen vrij had om te shoppen in Istanbul (lees: mega grote luchthaven) aangezien we er 4, 5 uur moesten wachten op de overstap.
Daarnaast konden we ook genieten van een etentje en kon Kaan af en toe vrij spelen op de rustige plaatsen.
Toegegeven, het is wel fitness voor de mama maar dat neem ik er met plezier bij.


Hoe de reis zelf verliep in het zonnige Bodrum. Dat lees je in het derde en laatste deel.

Liefs

Heidi
Mama van Kaan

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De eerste 40 dagen als moeder.

Borstvoeding: melkproductie verhogen

Brief aan mijn kind: 2,5 jaar Kaan , opnieuw een mijlpaal