Baby welness

Baby welness 


Sinds Kaan geboren werd, heeft hij last van krampjes. Op internet heb ik al allerlei middeltjes gevonden.

Eén van de dingen die me echt leuk leek was een babymassage en badje. Ik ben dan ook begonnen met Kaan meerdere keren per week te masseren. Na het badje of voor 't slapen gaan.

Toch wilde ik ook wel eens een professionele aanpak proberen. Mijn man was er niet meteen voor te vinden. Toegegeven, de prijs die je betaalt gecombineerd met de afstand die je rijdt... Allemaal voor je kleintje in bad te doen en te masseren... Ik begrijp zijn standpunt. Tot ik allerlei schattige filmpjes toonde met de hashtag #babyswimmer en #babymassage.
Zelfs de stoerste papa is hierbij overtuigd.
Bingo.

En dus begon onze zoektocht. Naar een betaalbare en intieme babyspa.
Al snel kwamen we uit bij Jades Baby Spa. Contact opnemen, afspraak plannen en klaar.

2 februari was het zover. Daags na ons weekje Center Parcs en dus een perfecte afsluiter van de vakantie.
Onze verwachting was dat Kaan kort zou jammeren om vervolgens tot rust te komen.

Dit vertelde ik dan ook aan Jade, want... Een verwittigd persoon is er twee waard.
Ter plaatse aangekomen werden we aangenaam verwelkomd. Letterlijk zelfs met een lightbox waarop stond 'welkom Kaan'  meteen een extra reden om voor een klein alternatief te kiezen i.p.v. de grote ketens.



Maar nu, de welness. Als mama mocht ik Kaan uitkleden en zijn zwempamper aandoen, om Kaan vervolgens in 't water te doen. Spannend. Papa, die keek toe en nam foto's. Voorbereid op het gejammer liet ik mijn babytje los.

En Kaan, die gaf geen kik. Zachtjes begon hij rond te draaien alsof hij nooit iets anders deed. Hij draaide met zijn handjes, zijn beentjes gingen alle kanten uit, en hij 'zwom' . Dat dankzij de hulp van de swimbee nekband. In de jacuzzi mocht Kaan ongeveer een half uurtje dobberen.
Gedurende de ganse tijd in stilte.
Van huilen geen sprake. Een mirakel of toch omwille van de ontspannen ruimte?



Als mama doet het deugd om je kind te zien genieten. Dat gevoel is onbeschrijfelijk. Het draaien, bewegen en Kaan zijn fonkelende oogjes zijn genoeg om dit aan elke mama aan te raden.

Na het zwemmen was het tijd voor Kaan zijn massage. Hier konden we kiezen voor een cursus babymassage waarbij je zelf als ouder de massage geeft of een babymassage gegeven door Jade. Nu moet ik bekennen dat we betaalt hebben, dus wilde ik ook dat ons baby'tje de beste service kreeg. Mama kan nog elke dag masseren toch?
En dus keken we als mama en papa geamuseerd toe.

Jade wist precies wat ze deed. Ze toonde ons technieken voor de krampjes te verminderen en allerlei dingen om ons baby'tje te kalmeren. Leerrijk.

Omdat we dit jammer genoeg niet elke maand kunnen doen kocht ik me vooraf zelf een nekband voor Kaan. Deze vind je gemakkelijk via bol.com of mamaloesbabysjop.

Dankzij deze band kunnen we het nog eens over doen in ons bad. Al wat je nodig hebt voor deze DIY is een lieve baby, baby olie, nekband, omgeving temperatuur van 27 graden en een bad temperatuur van 37 graden.
Plezier gegarandeerd.

#nosponsor #gewooneenblijemama

Reacties

Populaire posts van deze blog

De eerste 40 dagen als moeder.

Borstvoeding: melkproductie verhogen

Brief aan mijn kind: 2,5 jaar Kaan , opnieuw een mijlpaal